'Benvinguts a pagès' obre les portes per ensenyar com i on es produeix allò que mengem


Veure com i on es produeixen els aliments que ens arriben a taula, saber com treballen els pagesos, descobrir els productes de temporada, visitar hortes, vinyes, oliveres, granges, ramats, productors de mel o de sidra… Aquest és l’esperit de la primera edició de 'Benvinguts a pagès', un cap de setmana de portes obertes a unes 150 explotacions agràries i ramaderes arreu de Catalunya, amb la complicitat d’uns 200 restaurants i uns 250 allotjaments, que també participen a la campanya i que oferiran el menú Benvinguts a pagès, amb producte de proximitat, i ofertes especials d’allotjament del cap de setmana del 17 al 19 de juny.

'Benvinguts a pagès' és una aposta pel producte de proximitat, per posar en valor el món rural, pel turisme d’interior i pel potencial de la gastronomia catalana. Una oportunitat per veure on neix allò que mengem. El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, destacava aquests conceptes en la presentació de la iniciativa.

Liderat per la Fundació Alícia, amb la col•laboració del Departament d’Empresa i Coneixement, a través de l’Agència Catalana de Turisme, del departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i dels patronats de Turisme de les Diputacions, 'Benvinguts a pagès' s’emmarca dins els actes de la designació de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016 i de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme.


Un cap de setmana a mida i diferent per a tots els gustos

Benvinguts a pagès és una experiència turística diferent que permet que cadascú organitzi el seu cap de setmana a mida en qualsevol punt de la geografia catalana. A través del web benvingutsapages.cat, els visitants poden consultar les explotacions, restaurants i allotjaments que participen en la iniciativa, i triar quines volen visitar, quantes nits volen passar fora, on es volen allotjar i on poden reservar el seu menú especial de producte de proximitat. El web s’actualitza de forma permanent per incloure informació i fitxes de les explotacions i establiments que confirmen la seva participació al Benvinguts a pagès i que es preveu que, en total, siguin gairebé 600.

La campanya s’adreça a qualsevol tipus de públic: famílies, foodies (al web les explotacions estan classificades per comarques, però també per productes), grups d’amics, col•lectius diversos… Les explotacions faran visites gratuïtes el dissabte de 10 del matí a 7 de la tarda i el diumenge de 10 del matí a 3 de la tarda. Divendres i diumenge a la tarda diverses explotacions també faran visites gratuïtes per a grups que hagin fet reserva prèvia contactant directament amb la casa.

Les visites duraran aproximadament una mitja hora i no caldrà reservar amb antelació l’horari d’arribada (tot i que es recomana fer-ho si es tracta de grups molt nombrosos). La majoria de cases, després de la visita, oferiran un petit tast amb els productes que es facin a la masia o explotació i, a més, tindran una zona de venda per als visitants que vulguin comprar aquell producte directament en origen, de la mà dels seus productors.

Cada explotació participant comptarà amb elements de senyalització per situar en zones estratègiques i per facilitar al màxim l’arribada dels visitants a la casa. I a través del web també es podrà consultar la localització i les coordenades.

Els organitzadors han reiterat la seva voluntat que 'Benvinguts a pagès' debuti amb èxit i que es consolidi en el programa d’esdeveniments anuals a Catalunya. Un dels valors específics d’aquest projecte és que suma paisatge, gastronomia, producte i experiència i que la seva àmplia oferta geogràfica, amb presència a totes les comarques, permet arribar a tot tipus de públic: tant aquells qui busquin una escapada diferent i original a l’altra punta de Catalunya, com aquells qui prefereixin una activitat a prop de casa seva.

Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016

La cuina catalana s'ha convertit en un model gastronòmic a seguir. El món culinari ha girat la mirada cap als nostres fogons. Així ho acredita el guardó que ha rebut Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016. La distinció vol destacar les diferents cultures alimentàries europees, estendre l'educació per a una alimentació saludable i sostenible, fomentar la innovació gastronòmica i contribuir a una millor qualitat de vida de les persones.

Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016, en el qual s’emmarca la campanya, té com a objectius posicionar el producte agroalimentari local com a exponent singular del territori i com a base d'una cuina que aporta un accent particular a la cultura; posicionar Catalunya pels seus productes, la seva cuina i com a destinació turística enogastronòmica.

Més informació

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article