L'ajuntament de Barcelona ofereix un servei d'atenció als casos de pobresa energètica


Aquest ha estat el primer hivern en que ha entrat en funcionament un nou servei d’atenció a la pobresa energètica a Barcelona ciutat, de moment és específic per als districtes de Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. S’ofereix informació, formació, atenció i intervenció a persones i famílies que puguin trobar-se amb aquesta problemàtica. El servei, que es duu a terme des de les oficines corresponents d’Habitatge, estarà operatiu durant els mesos d’hivern.

El Govern municipal ha posat en marxa aquest hivern un servei d’atenció a la pobresa energètica que reforça l’atenció als districtes més afectats de la ciutat: Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. Les oficines d’Habitatge d’aquests 3 districtes disposen així d’un Punt d’Atenció a la Pobresa Energètica des d’on s’ofereix assessorament, tallers informatius, suport en la tramitació d’ajuts i en la interlocució amb les companyies alhora que serveix per detectar casos vulnerables de pobresa energètica.

Segons Laia Ortiz, tinenta d’alcaldia de Drets Socials, es tracta no només d’intervenir i plantar cara a les pròpies companyies subministradores sinó d’impulsar l’apoderament dels ciutadans perquè siguin conscients que la seva factura energètica depèn també del seu comportament, de les millores en l’habitatge o de combatre algunes pràctiques abusives per part de les companyies.

Els punts d’atenció ofereixen servei durant els mesos d’hivern, de dilluns a dijous de 9.00 a 14.00 hores, i els dijous de 16.00 a 20.00 hores. Es tracta d’una prova pilot que, si funciona, s’estendrà arreu de la ciutat. A la resta dels districtes es continuarà assessorant a través de la xarxa de centres dels serveis socials.

El pressupost global que l'ajuntament va destinar durant el 2015 a combatre aquest fenomen és de 2,5 milions d’euros.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article