Trastorns alimentaris: Presenten el "Decàleg de bones pràctiques" per fomentar la imatge corporal sana


 El “Decàleg de bones pràctiques pel foment de l’autoestima i la imatge corporal en els mitjans de comunicació i la publicitat” s’impulsa per prevenir els trastorns de la conducta alimentària i el subscriu el sector de la publicitat.

D’altra banda, es posa en marxa la campanya “L’anorèxia no és culpa de ningú”, que vol conscienciar sobre la necessitat de demanar ajuda professional quan se sospita de la presència d’un trastorn de la conducta alimentària.

La Taula de Diàleg per a la prevenció dels trastorns de la conducta alimentària, l'Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) i la Fundació de la Comunicació (FUNDECO), com a representant del sector de la publicitat, presenten el “Decàleg de bones pràctiques pel foment de l’autoestima i la imatge corporal en els mitjans de comunicació i la publicitat” i la campanya de sensibilització i lluita contra els trastorns de la conducta alimentària “L’anorèxia no és culpa de ningú”.

Un decàleg de bones pràctiques per fomentar una imatge corporal positiva i una bona autoestima

El “Decàleg de bones pràctiques pel foment de l’autoestima i la imatge corporal en els mitjans de comunicació i la publicitat”, vol afavorir la salut física i psíquica de la població i prevenir l’aparició i el desenvolupament dels trastorns de la conducta alimentària, un dels objectius principals de la Taula de Diàleg per a la prevenció dels trastorns de la conducta alimentària.

Per fer efectiva la promoció d’una imatge corporal positiva i una autoestima adequada, la Taula ha impulsat l’adhesió del sector de la publicitat al Decàleg.

La jornada “Anorèxia i publicitat”, organitzada per la Taula el juny de 2014, va donar lloc a un intens i profund diàleg entre els sectors sanitari, publicitari i social per identificar aquests 10 punts que han d’afavorir un major respecte per la diversitat corporal i una imatge corporal més positiva.

Més del 70% de les persones afectades per l’anorèxia es recuperen

El gremi de publicitaris, mitjançant la Fundació de la Comunicació (FUNDECO), ha elaborat, en favor de l'Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia, la campanya “L’anorèxia no és culpa de ningú” amb l’objectiu de desculpabilitzar les persones que pateixen un trastorn de la conducta alimentaria i les seves famílies, i posar de relleu que, tot i tractar-se de malalties mentals greus, se superen en més del 70% dels casos.

Es calcula que, només a Catalunya, més de 28.000 joves presenten un trastorn de la conducta alimentària, per aquest motiu, la campanya encoratja les persones que els pateixen a demanar ajuda professional amb el missatge “Consulta avui, no ho deixis per demà”.

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article