S'actualitza l'aplicació mòbil que informa sobre els drets dels passatgers


L'aplicació per a telèfons mòbils de la Comissió Europea dedicada als drets dels passatgers ha estat actualitzada just abans de les vacances d'estiu per fer més fàcil que els viatgers s'informin sobre els seus drets en cas que pateixin imprevistos durant el viatge. L'aplicació inclou les normes actuals sobre drets dels passatgers i proveeix informació per a tots els mitjans de transport: avió, tren, vaixell i autobús; indicant als passatgers quin són els seus drets i a on i com reclamar-los. Ara l'app ha incorporat noves funcionalitats per a persones amb discapacitat visual i s'hi han afegit tres noves llengües (croat, serbi i albanès). L'app funciona en les darreres versions de telèfon d'Apple iOS, Android i Windows.

El vicepresident de la Comissió Europea i responsable de Transport, Siim Kallas, ha destacat: "quants de nosaltres ens hem preguntat on hem de reclamar una compensació o una assistència de qualsevol tipus quan patim problemes amb el nostre viatge, independentment del mitja de transport que haguem escollit? Molts viatgers europeus ni tan sols saben com i quan obtenir la informació adient. El dret a la informació és un dels drets bàsics dels passatgers. L'aplicació per a telèfons mòbils ho explica tot en detall, en 25 llengües i a on i quan el passatger ho necessita".

L'aplicació ja suma més de 140.000 descàrregues. Pot ser molt útil quan es pateixen imprevistos en un viatge. Per exemple, els passatgeres poden quedar-se atrapats als aeroports o a les estacions com a conseqüència de retards, cancel·lacions, embarcaments denegats o pèrdues d'equipatge. Passatgers amb mobilitat reduïda poden necessitar assistència. La informació en cas d'accidents o de desperfectes a l'equipatge també hi és inclosa. Amb l'aplicació sobre els drets dels passatgers tothom pot consultar sobre el terreny quins són els seus drets i obtenir informació útil sobre com reclamar-los. A més, és fàcil d'utilitzar i pot ser consultada en qualsevol moment offline.

L'aplicació forma part de la campanya 'Els teus drets com a passatger a l'abast de la mà'. En el marc d'aquesta campanya s'ha iniciat una setmana temàtica a les xarxes socials des d'ahir dilluns i fins divendres 11, amb continguts als canals de Facebook, Twitter i Google+ de la Comissió Europea. 

  Més informació en aquest enllaç

Subscriu-te al butlletí de jornal.cat per rebre les últimes novetats al teu correu.


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article