el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

mai
23
dc

Actualitat

Cotxes que poden trucar sols als serveis d'emergències


Tecnologia Divendres, 9 de setembre 08:50 h
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant

La CE vol que, a partir del 2015, el sistema automàtic de trucades de socors eCall s’instal·li a tots els models nous de cotxe. En cas d’accident greu el sistema truca automàticament al 112, número únic d’urgència europeu, i comunica als serveis d’emergència la localització del vehicle. Per això caldrà que els operadors de telefonia mòbil adaptin la seva infraestructura, d'aquí la recomanació feta per la Comissió ahir dijous, instant als Estats membres a garantir que aquestes companyies de telecomunicació es posin a la feina.







Aquesta és la primera mesura que la CE ha pres davant la intenció que al 2015 tots els cotxes nous incloguin aquest dispositiu.

Els dispositius de trucada automàtica eCall avisen immediatament els serveis d'emergències encara que el conductor o els ocupants estiguin inconscients o no puguin trucar per qualsevol altre motiu. Es calcula que la tecnologia pot accelerar l’arribada dels equips d’emergència un 40% en zones urbanes i un 50% en zones rurals. Segons la institució europea, quan es generalitzi, el sistema salvarà cada any centenars de vides a Europa i reduirà la gravetat de les ferides i lesions en desenes de milers de casos.

La recomanació insta tots els Estats membres a garantir que els operadors de telefonia mòbil tractin les trucades dels dispositius eCall com les altres trucades al 112, és a dir, que siguin prioritàries i gratuïtes. També indica que els Estats membres haurien de garantir que els operadors de mòbils introduïssin sistemes per identificar les trucades de l’eCall, per tal que es poguessin dirigir cap a un centre d’atenció telefònica dels serveis d’emergència preparat per atendre-les.

Més informació


Lectures 1883 lectures  comentari Cap comentari


publicitat



Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat


Jornal.cat © 1999 - 2012

Edita
Xadica
Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter