Aquesta pràctica comercial s’ha denunciat a l’Autoritat Catalana de la Competència per presumpte abús de posició de domini, en imposar els preus als seus proveïdors. A més, Unió de Pagesos també ho ha denunciat al Servei d’Ordenació de la Distribució Comercial del Departament d’Empresa i Ocupació per presumpta venda a pèrdues (oferir un producte per sota del preu al qual s’ha adquirit). La venda a pèrdues està prohibida per la llei estatal d’ordenació del comerç minorista.
El sindicat també ha denunciat que, a un establiment de la cadena Eroski a Tarragona, ha trobat diversos productes hortofructícoles (porros, síndries, meló, pruna i pera magallona) que es comercialitzen sense indicar el país d’origen, requeriment assenyalat per la normativa europea i el Codi de Consum català. El consumidor ha de poder diferenciar la producció europea de la d'altres països, si no es fa així, comportaria una situació de competència deslleial envers els productors catalans, que assumeixen el cost de la traçabilitat, etiquetatge, normativa ambiental i fitosanitària que exigeix la UE.
Aquest matí, els responsables d’Unió de Pagesos també han presentat una reclamació davant d’aquest establiment d’Eroski a Tarragona ja que no se’ls ha informat sobre l’origen comunitari o no de diversos productes, fet que també suposa una infracció del Codi de Consum de Catalunya. Concretament, han preguntat per l’origen de les ametlles Matutano i de diversos productes de marca blanca d’Eroski (farina de blat, pastes, suc de taronja i tomàquet triturat). El sindicat ha recordat el dret dels consumidors a saber si els aliments que compren atenen o no als estàndards europeus, els més elevats del món, en seguretat alimentària i protecció al medi ambient.