el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

mai
22
dt

Actualitat

Les caixes pre-jubilaran 11.000 treballadors, una altra queixalada a les arques públiques


Dimecres, 20 d'abril 08:17 h
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós (3 vots)
carregant Carregant

Mentre que el govern central planteja una nova regulació encaminada a que les empreses privades que tinguin beneficis es facin càrrec de les seves regulacions laborals, el sector financer està preparant una prejubilació d'11.000 treballadors. Per a tirar endavant aquest ERO, les caixes podran compartir els costos d'aquesta regulació amb les arques de l'estat. En concret, llegim en un reportatge a ElEconomista, en tramitar l'ajustament de plantilla a través d'ERO, els prejubilats, a la pràctica, passaran a ser acomiadats que, durant els dos primers anys cobraran l'atur a càrrec de l'Estat.







L'article recorda que els costos d'aquesta regulació s'afegeixen als gairebé 11.000 milions d'euros que les caixes han rebut del FROB i que hauran de retornar amb interessos. Aquest cost laboral que haurà d'afrontar l'estat serà a través de l'antic INEM. Fins al moment, puntualitza el diari, totes les caixes d'estalvi espanyoles han declarat beneficis.

Aquesta nova fórmula de regular les plantilles que ha escollit el sector financer evita haber de tocar les reserves de l'entitat on, fins ara, s'hi carregaven aquests processos, trasladant així, part d'aquesta despesa a les arques públiques.

Més informació


Lectures 846 lectures  comentari Cap comentari


publicitat



Comentaris


No hi ha cap comentari



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat


Jornal.cat © 1999 - 2012

Edita
Xadica
Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter