el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

mai
22
dt
Dia internacional de la Diversitat Biològica

Actualitat

Els nadons necessiten aliments sòlids i no només la llet materna


Salut Divendres, 14 de gener 11:00 h
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant

Segons explica avui el diari Times - de manera àmplia en l'edició de pagament-, un equip de recerca de metges de salut infantil han publicat al British Medical Journal que les mares no han de alimentar exclusivament amb llet materna els seus nadons durant els primers sis mesos de vida. L'article, dóna a entendre que aquesta pràctica podria implicar més risc dels nens a desenvolupar al·lèrgies. Els metges han afirmat que una alimentació exclusivament amb llet materna podria afavorir deficiències de ferro perjudicials pels nadons als primers mesos, al·lèrgies alimentàries i intolerància als aliments. El rotatiu britànic The Guardian també en parla i explica que provablement, hi ha hagut una gran confusió els darrers anys que ha portat a la majoria de les mares britàniques amb nadons a creure que la lactància materna exclusiva, durant els primers sis mesos, era el millor per la salut dels seus fills. A aquesta creença generalitzada hi va contribuir fins i tot l'Organització Mundial de la Salut i el governs britànic que van recomanar aquesta pràctica a començaments de segle. Avui, però, tant el British Medical Journal, com metges especialistes de diversos instituts de salut infantil advoquen per re-escriure el llibre de regles d'alimentació dels nadons i fer una revisió d'aquestes recomanacions.







Alletar el nadó sense aliments complementaris durant els sis primers mesos de vida va ser recomanat per l'OMS al 2003 i, les autoritats sanitàries del Regne Unit s'hi van afegir, no en canvi per la UE on només en van fer cas un 35% dels estats membres.

Segons l'article, existeixen tres proves fefaents de la influència profunda de la nutrició dels primers mesos de vida en la salut a llarg termini, tan en aspectes de la funció cognoscitiva, l'obesistat com en el risc de malalties cardiovasculars o el càncer. Una revisió atenent les dades científiques més recents, que ha evidenciat l'Autoritat Europea de Salut Alimentària (EFSA) conclou que és bo per als nadons la introducció d'alimentació complementària entre els quatre i els sis mesos, a banda de la llet materna.


Lectures 2067 lectures  comentari Un comentari


publicitat



Comentaris

16 de gener 12.30h

Fóra bo que algú investigués si darrere d'aquest estudi hi ha el finançament de les grans multinacionals de la llet artificial...

També fóra bo recordar que durant milions d'anys l'espècie humana ha sobreviscut alimentant els nadons amb llet materna exclusiva els primers mesos de vida. Si no hagués estat així, ara no seríem aquí per a explicar-ho.

Aquí hi ha la resposta de la Unicef a aquest estudi: Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   Formulari d'abús de comentari

5 -10 -20 -tots
1



Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de validació.

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Previsualització

La direcció del web jornal.cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
publicitat


Jornal.cat © 1999 - 2012

Edita
Xadica
Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter