La indústria tabaquera produeix actualment 1.100 cigarretes amb 450 grams de tabac, mentre que fa 40 anys, amb la mateixa quantitat en produïa 438. Aquestes són dades que ha fet públiques el Comitè Nacional per a la Prevenció del Tabaquisme (CNPT) que vol demostrar així com les tabaqueres utilitzen químics per augmentar el poder addictiu de la nicotina.
.
Ampliar
L'interés per la medicina alternativa està prenent força entre els professionals de la salut que fins ara s'havien basat en criteris convencionals. És per això que els dos col.legis oficials en medicina i infermeria de Barcelona (COMB i COIB) han promogut la 2ª edició del Màster en Medicina Naturista i Infermeria Naturista que s'iniciarà a partir d'octubre.
.
Ampliar
Un tribunal de l'Índia desestima el recurs de la farmacèutica Bayer per introduir un sistema de vinculació de patents. L'empresa alemana volia introduir noves mesures per impedir la competència de genèrics al país.
.
Ampliar
L'Associació Vida Sana ha elaborat una llista de deu productes alimentaris bàsics que els consumidors/es hauríem de comprar de producció ecològica, per evitar acomular substàncies tòxiques en l'organisme. Inclou carn, ous, fruita i cafè, entre d'altres.
.
Ampliar
Aquesta exposició fotogràfica internacional documenta l'efecte sobre les persones de les polítiques hidràuliques mundials i també el seu impacte sobre la naturalesa. S'han organitzat més de 25 actes paral·lels, com taules rodones, xerrades i excursions.
.
Ampliar
Andreu Banús, coordinador de l'Àrea de Salut Pública de la Diputació de Barcelona, alerta que la pèrdua de capacitat auditiva dels joves és una evidència que demostren diversos estudis. Assegura que disposem de lleis que limiten els nivells de soroll permesos però que, a la pràctica es queden en paper mullat.
Amb motiu de la celebració avui del Dia Mundial de Sensibilització contra el soroll, Banús ha proposat un seguit de mesures preventives com "l'aïllament de les fonts de soroll als llocs de treball, d'una banda, amb la utilització de cascs, auriculars o taps i, de l'altra, construint els llocs de treball i els habitatges amb materials aïllants”. També caldria, segons Banús, revisar la normativa a tots els nivells de l'administració i, incidir, d'una manera especial en l'educació com a mesura més efectiva valorant l'ús del silenci i dels volums baixos en les nostres activitats diàries.
.
Ampliar
La xocolata podria reduir la pressió arterial i prevenir de malalties coronàries, això si, sempre que es prengui en petites dosis i de manera quotidiana. Com és de suposar, aquesta és la conclusió d'un nou estudi sobre aquest producte derivat del cacau que desperta passions. L'estudi ha estat publicat a l'European Heart Journal (Oxford) i parteix de les dades de 19.000 persones que han col.laborat en la investigació.
La conclusió bàsica és que els que ingerien uns 50 grs a la setmana, (una tauleta de les primes), registraven una pressió arterial més baixa i tenien un 39% menys de risc de patir atacs de cor o vessaments cerebrals. Ara, els investigadors també adverteixen que el mètode és bo sempre que la ingestió de xocolata no suposi un augment de pes, pel que recomanen contenció i només prendre'n una presa al dia.
.
Ampliar
El Comitè Nacional de Prevenció del Tabaquisme (CNPT) ha demanat al govern central que acceleri la reforma de la llei antitabac de manera ràpida i eficaç. El col.lectiu que aplega associacions de metges i personal sanitari, ha criticat a la Ministre de Sanitat, Trinidad Jiménez, pel retard que ha anunciat en la modificació de la norma.
El CNPT assegura que existeix un ampli recolzament social a l'ampliació de la llei antitabac que afectaria tots els espais tancats.
.
Ampliar
El consum habitual de menjar ràpid o preparat està molt vinculat a una predilecció pels gustos salats. Això és el que indica un informe que publica la revista especialitzada "Journal of Human Nutrition" que mostra la tendència entre els adolescents que han participat en un estudi i constata que el consum habitual de menjar ràpid pot desenvolupar el gust per consumir més sal. Segons els investigadors de la Universitat de Daejin (Corea) que han fet el seguiment, l'estudi dóna informació bàsica que es podrà utilitzar en els programes educatius de reducció del consum de sal.
La sal és un nutrient necessari però el seu excés pot provocar hipertensió arterial i malalties que se'n deriven, problemes cardiovasculars o alteracions que es vinculen a l'obesitat.
.
Ampliar
Així ho ha fet saber la Unió Internacional Contra el Càncer -UICC- que ha donat a conèixer un informe on es constata que el voltant del 40 per cent dels càncers es podrien prevenir si la gent deixés de fumar i menjar en excés, limités el consum d'alcohol, fes exercici amb regularitat i utilitzés les vacunes dirigides a les infeccions que causen càncer.
Per commemorar el Dia Mundial del Càncer d'avui dijous, l'UICC ha explicat les mesures que podrien pendre els governs i els ciutadans per prevenir aquesta malaltia. Segons l'Organització Mundial de la Salut, el càncer és responsable d'una de cada vuit morts en el món - més que la SIDA, la tuberculosi i la malària juntes. L'OMS ha advertit que, sense grans canvis en les mesures de prevenció, les morts per càncer a nivell mundial passaran de prop de 7,6 milions aquest any a 17 milions al 2030.
.
Ampliar